"Sıfır Atık", israfın önlenmesini, kaynakların daha verimli kullanılmasını, oluşan atığın miktarının azaltılmasını, etkin toplama sisteminin kurulmasını, atıkların geri dönüştürülmesini kapsayan atık önleme yaklaşımı olarak tanımlanan bir hedeftir.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nca düzenlenen "Sıfır Atık Projesi" ile ilgili Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda bu proje başlatılmıştır.
Giderek artan Dünya nüfusunun tüketim ve atık oluşumunda yarattığı kaçınılmaz artıştan dolayı, atıkların geri dönüştürülmesi ve çevreye zarar vermesinin önlenmesi önem arzetmektedir. Bu proje, israfın önlenmesini, kaynakların daha verimli kullanılmasını, atık oluşumunun engellenmesi veya azaltılmasını ve atığın ayrı toplanması ve geri kazanımının sağlanmasını kapsayan atık yönetim felsefesinin benimsenmesini hedeflemektedir. 2017 yılında Ankara'daki kamu kurum ve kuruluşlarında başlayan Ankara ilinde ve 2023 yılına kadar Türkiye'de yaygınlaştırılması hedeflenmektedir.
Okulumuzda izlenebilecek eylem planı aşağıdaki gibi belirlenmiştir.
1.Sıfır atık yönetimini sağlayacak Proje Yürütme Ekibinin oluşturulması
2. Okulda geri dönüşüm sağlanacak kaynaklar belirlenecek ve bunlar üzerinde ihtiyaçlar belirlenip yol haritası planlanması.
3. Bakanlıktan gereken araç-gerecin (bilgilendirme materyali, kumbara, afiş vb.) talep edilmesi.
4. Okulun afiş vb. bilgilendirme dokümanlarıyla donatılması.
5. Okul içerisinde atık toplama (geçici depolama) alanı oluşturularak, öncelikle kağıt, plastik atıklarının dönüşümünün sağlanması.
6. Kağıt, pet şişe ve pil atıklarının toplanması için gerekli ortam oluşturulması.
7. Okuldaki atık toplanacak birimlerin belirlenmesi (sınıf, labaratuvar, kantin, idari birimler vb.) ve kumbara ve dönüşüm araç gereçlerinin yerleştirilmesi.
8. Okuldaki öğretmenlerin proje ve uygulamalar ile ilgili bilgilendirilmesi.
9. Okulda çalışan görevlilerin proje ve uygulamalar ile ilgili bilgilendirilip eğitilmesi.
10. Sınıflarda Sıfır Atık Projesi ile ilgili öğrenci gruplarının oluşturulması.
11. Sınıflar arasında rekabet ortamı oluşturulması ve ödüllendirme yapılarak öğrencilerin motive edilmesi.
12. Su tasarrufu ve suyun önemi ile ilgili okul bünyesindeki herkesin bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesinin sağlanması.
13. Okuldaki ilgili grupların (çevre vb.) ve kulüplerin proje hakkında bilgilendirilmesi ve proje sürecine dahil edilmesi.
14. Dönüşümü olmayan atıkların ayrı olarak toplanması ve ilgili yere teslim edilmesi (Mouse, floresan lamba, kartuş)
15. Kurum web sayfasında proje faaliyetlerinin duyurulması.
Neşe AKGÜL Binnur AYDIN Habibe TÜREOĞLU Z. Nalan SAKA
Okul Müdürü
Muhsin TUFAN